"Du må gjøre deg fortjent til oppmerksomhet i dag. For å få oppmerksomhet må du være relevant, du må engasjere deg og ikke minst bry deg." - Lena Petersson

 

Om Lena Petersson

img_1274-1jpg

Flerveis Kommunikasjon eies og drives av senior kommunikasjonsrådgiver Lena Petersson. Etter over to tiår i bransjen er Lena Petersson et kjent navn i reiselivsbransjen, i mange redaksjoner og i kommunikasjonsbransjen.  Lena Petersson har sin faglige bakgrunn fra BI, og har bred internasjonal erfaring ti år i utlandet for TUI og Norges Turistråd/Innovasjon Norge.

Fra 1999 og fram til 2008 var  Lena  Petersson Informasjonssjef/pressetalskvinne i Star Tour/TUI med ansvar for PR, beredskap og CSR (Corporate Social Responsibility). Hun høstet i denne perioden bred erfaring i beredskap- og krisehåndtering gjennom hendelser som 9/11 og tsunamien i 04.

I 2008 overtok Lena også ansvaret for Marketing, CRM, og Online Sales i Star Tour/TUI.  Som Kommunikasjons- og markedsdirektør ledet Lena  Star Tour avdelingen til blant annet følgende resultater; 70% onlinesalg,  Nordens beste CRM resultater og  en av Norges største Facebookgrupper. Kommunikasjons-avdelingen høstet anerkjennelse og priser for nyskapende kommunikasjons- og markedstiltak, og Star Tour/TUI gikk til topps på Norsk Kundebarometer innen sin kategori.

I 2014 ble Lena Nordisk leder for Communications & Engagement (Kommunikasjon & Sosiale medier) i TUI Nordic. Januar forlot hunTUI Nordic for å starte opp Flerveis Kommunikasjon. I  tillegg var Lena med på å starte opp Content Houses i 2015 - et selskap som leverer redaksjonelt innhold til blant annet VG, Egmont med flere. Lena sitter også i bransjerådet for reiselivs studiet på Høyskolen i Oslo, i fagrådet til Travel News, er foredragsholder og jurymedlem.